دروغ بزرگی به نام تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد/ چگونه به مردم و رسانه‌ها ، حقیقت را نگفتید!؟

0

از روز گذشته که عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی، عدد دقیق تراز تجاری کشور را منفی ۶/۵ منتشر کرد، دروغ و آمارسازی مناطق آزاد بیش از پیش برملا شد. البته پیش از این، تجارت جهانی دست مناطقی چون ارس و قشم (اینجا بخوانید)  را در ماجرای عددسازی رو کرده بود.
به کزارش تجارت جهانی ، ماجرای تراز تجاری مثبت مناطق آزاد را هم دبیر معزول و هم دبیر محدود الاختیار فعلی، بارها تکرار کردند. با توجه به اینکه بیشتر واردات کشور از مناطق آزاد انجام می‌گیرد، روشن است که تراز تجاری منفی سرزمین اصلی مستقیما متاثر از تراز تجاری منفی مناطق آزاد است.
چه شده است که با پدیده‌ای سریالی مواجه هستیم که مستقیما در دوربین نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند!؟ مشکل این کشور کماکان، دروغ و تزویر برخی مسئولان غیرمتخصص و نارکارآمد است که وقتی یک پروژه پل یا جاده را به سر انجام می‌رسانند فکر می‌کنند آماده اداره کشور هستند!
بارها گفته‌ایم که چه در دولت روحانی چه دولت رییسی، با عوض کردن سردر دبیرخانه، عکس‌گرفتن با یک تیم فوتبال یا شواف جذب تماشاگر فوتبال جام جهانی، نمی‌توان مناطق آزاد را اداره کرد. ایکاش در همان شغل قبلی خود می‌ماندید و الان محبوبیت بیشتری در نزد افکار عمومی داشتید.
مخصوصا که آمارسازی در مناطق آزاد را به جوخه توییتری و اکانت‌های مطیع سپردید و در ازای توییت، پست مدیریتی توزیع کردید. ای‌کاش جسارت عذرخواهی داشتید. فارغ از هر دین و آیینی، ما در محضر خدا و‌ حق الناس، مسئولیم. اگر هم مدیران مناطق ، شما را فریفته‌اند باز هم عذرخواهی کنید. هیچ شخصی با عذرخواهی کوچک نمی‌شود. آدم‌های بی‌تجربه که حتی پیش از آمدن به دبیرخانه حتی از مقابل درب یک سازمان منطقه آزاد رد نشده بودند و به رسانه‌ها امر و نهی میکردند را از دور و بر خود دور کنید، این‌ها در آمارسازی دروغ، مهارت خاصی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *