داستان پیچیده چابهار ایرلاینز چیست؟/ «علی عشاقی‌ آغبلاغ»، عضو هیات چابهارایرلاین کیست؟ /صندوق بازنشستگی کشوری چه کسی را جایگزین کرد؟

0

تجارت جهانی/ سیده نرجس مهدوی: منطقه آزاد چابهار همچنان پس از دوران ثبات 6 ساله در زمان عبدالرحیم کوردی و سرعت بالا در توسعه و پیشرفت حالا درگیر حواشی زیادی شده است.
جدای از این بیشتر پروژه‌ها در این منطقه هنوز از خواب زمستانی برنخواسته‌اند و از موعود بهره‌برداری آنها ، گذشته است، هر روز داستانی جدید بیرون می‌زند! در تازه‌ترین ماجرا، هواپیمایی چابهار که قطب خود را از چابهار به تهران تغییر داده، درگیر حواشی مدیریتی است. گویا، مدیرعامل این شرکت اخیرا با ورود سازمان بازرسی، عزل شده است.
همچنین اوایل اردیبهشت‌ امسال، اشکان میرمحمدی‌، بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، خواسته است درباره انتصاب «علی عشاقی‌ آغبلاغ»، معاون منابع انسانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در هیات مدیره شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیمایی چابهار توضیحاتی ارائه شود.
ترکی پیش از این مکاتباتی برای تمدید ماموریت عشاقی از ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به ایران‌ایر داشته که موافقت نشده است و وی‌ که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تا پایان اردیبهشت امسال به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مأمور است، با پایان ماموریت مواجه شده است. در این راستا ترکی در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صباانرژی، عشاقی را بابت عضویت در هیأت مدیره ‌ شرکت خدمات هوایی آسمان معرفی می‌کند.
ترکی همچنین عشاقی را در ابلاغیه‌ای دیگر‌ به عنوان نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت هواپیمایی چابهار معرفی کرده است.
شنیده شده است عشاقی همزمان در ایران‌ایر، مدیر گزینش و همچنین رئیس مرکز پزشکی هوایی نیز است.
در نخستین روز سال 1402 ، سیددانیال طباطبایی با معرفی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی چابهار منصوب شد.
کماکان بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به ترکی خواسته است در انتصاب ابوالمشاغل سازمان هواپیمایی کشور، تکلیف را روشن کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *