آشنایی با منطقه ویژه ونتسپیلس در لتونی؛ سرمایه‌گذاری در یک منطقه رو به رشد+مشوق های مالیاتی

0

تجارت جهانی/ مهرداد دارآبادی: ونتسپیلس یک شهر در لتونی با جمعیت 32٬955 نفر است. بندر آزاد ونتسپیلس یکی از مناطق ویژه اقتصادی اتحادیه اروپا (SEZs) است که همه نوع سرمایه گذاری در تولید را پشیتبانی می کند. به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی، یکی از بنادر مهم دریای بالتیک است. این منطقه، شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد. دسترسی به زیرساخت ها و نیروی کار واجد شرایط بندر و پارک های تولیدی  در زمینه های مهندسی، صنایع شیمیایی، فرآوری چوب، الکترونیک، فناوری اطلاعات و سایرین از جمله زمینه‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه ونتسپیلس است. مجموعه تجارت جهانی، با شناخت کامل از این منطقه، آمادگی دارد تا در صورت لزوم سرمایه‌گذاران را از مرحله نوشتن بیزینس پلن تا راه اندازی کسب و کار ، راهنمایی کند.

مشوق های مالیاتی در بندر آزاد ونتسپیلس

به گزارش تجارت جهانی، بندر آزاد ونتسپیلس یک منطقه ویژه اقتصادی (SEZ) با مشوق های مالیاتی قابل توجهی است که صادرات و فعالیت های صنعتی را ترویج کرده و همچنین رقابت جهانی شرکت های اتحادیه اروپا را تقویت می کند. بر اساس قانون اعمال مالیات در بنادر آزاد و مناطق ویژه اقتصادی و مقررات اتحادیه اروپا، شرکت‌های دارای مجوز حق اعمال معافیت‌های مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم قابل‌توجهی را دارند.
در منطقه ویژه اقتصادی، مالیات بر درآمد شرکت ها و مالیات املاک 80 درصد کاهش می یابد تا زمانی که شرکت تا 35 درصد (55 درصد برای شرکت های کوچک و 45 درصد برای شرکت های متوسط) سرمایه گذاری ها را جبران کند. به این معنی که در زمان جبران، نرخ مالیات بر درآمد شرکتی 4 درصد و نرخ مالیات بر املاک 0.3 درصد است. اگر به نوبه خود، سود سهام به یک شرکت در منطقه اقتصادی خاص تقسیم شود، مالیات بر سود به جای 20 درصد معمول، 4 درصد است. معافیت هایی نیز در مورد مالیات های غیرمستقیم موجود است: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیم و عوارض گمرکی.ضوابط و مراحل درخواست برای احراز وضعیت شرکت دارای مجوز منطقه ویژه اقتصادی
بندر آزاد ونتسپیلس به شرکت‌های شما اجازه می‌دهد تا مجوز فعالیت به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی را دریافت کنند که از تخفیف مالیاتی مقرر در قانون جمهوری لتونی در مورد اعمال مالیات در بنادر آزاد و مناطق ویژه اقتصادی برخوردار شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره سرمایه‌گذاری در ونتسپیلس با مشاوران ما در تجارت جهانی، تماس بگیرید:
021-22484030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *