شهیکی، گزینه دیگر منطقه آزاد چابهار؛ یک گزینه بومی و همکلاسی وزیر اقتصاد

0

یکی دیگر از گزینه‌هایی که از سال 1401 ، تلاش‌های خود برای رسیدن به پست مدیرعاملی منطقه آزاد چابهار را آغاز کرده، محمد نبی شهیکی تاش، رییس فعلی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان است.
خبر موثق ما از وزارت اقتصاد این بود که حتی مراسم معارفه وی در 25 اسفند 1401 مشخص شده بود اما ناگهان و بنابر دلایلی که برای تجارت جهانی هم هنوز مشخص نیست، به تعویق افتاد.
شهیکی، از دوستان قدیمی خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شود و شانس بالایی پیش از این برای اوکی کردن بلیت زاهدان-چابهار داشت؛ حالا اما گزینه‌های قوی‌تری نسبت به وی پا به میدان گذاشته‌اند.
چیزی که اما مشخص است این است که تغییر و تحول در چابهار، ماکو و ارس قطعی است و به زودی گزینه مورد نظر شخص وزیر در چابهار، مستقر خواهد شد. گزینه‌ای که باید دارای اسم و رسم و کارنامه قابل قبولی باشد و برای افکار عمومی در سطح ملی شناخته شده باشد. آنچنان که گروه‌های مختلف مردمی در گفتگو با تجارت جهانی، خواستار انتخاب یک مدیرعامل توانمند و مشهور هستند که بتواند در سطح ملی برای چابهار، زیرساخت‌های لازم را تامین کند.
روشن است که یک گزینه بومی اما ناشناخته و غیرتوانمند به درد چابهار نمی‌خورد. چابهار چه بخواهیم چه نخواهیم، مهمترین منطقه آزاد ایران است؛ چهارمین شهر لجستیک ایران، یک مدیرعامل با کارنامه ملی می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *