چرا رییسی در سال اول، تیم مدیریتی مناطق آزاد را تغییر داد؟! / وقتی انزلی در استان مازندران و ارس در اردبیل قرار می گرفت! / سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری در مناطق آزاد!

0

تجارت جهانی: وقتی همه‌گان از تغییر یکباره در سکانداری مناطق آزاد، متعجب و شگفت‌زده بودند، مشاوران رییس دولت سیزدهم در یکسالگی عمر دولت، مشغول آنالیز عملکرد تمام اعضای کابینه بودند. علاوه بر آن، اطرافیان وزیر امور اقتصادی و دارایی هم آشفته بازار مناطق آزاد را بر نتابیدند.
در بخش اول «منطقه آزاد شناسی» میزان دانش و تجربیات تیم پیش از حجت الله عبدالملکی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
در اینفوگرافیکی که مشاهده می‌کنید و توسط اولین تیم مدیریتی مناطق آزاد در دولت سیزدهم منتشر شد، عمق شناخت مناطق آزاد مشخص است. آن هم محتوایی که در سطح ریاست جمهوری، منتشر شده است!
1/ منطقه آزاد انزلی را در استان مازندران، جانمایی کرده‌اند
2/ منطقه آزاد ارس را در استان اردبیل، جانمایی کرده‌اند
3/ در دو مدل افتتاح مختلف، انزلی ، منطقه‌ای در استان مازنداران، است!
4/ جغرافیای مناطق آزاد آن هم با هفت منطقه معدود، چیزی پیچیده نیست؛ سوال این است یعنی هیچ شخصی در دبیرخانه مناطق آزاد، متوجه این خطا نشده است؟!
5/ بماند که عدد میزان سرمایه‌گذاری را ریال درج‌ کرده‌اند اما از تصویر دلار استفاده شده است.
6/ آیا واقعا یک میلیون و 117 هزار میلیارد ریال، سرمایه گذاری معادل 22 میلیارد و 340 میلیون دلار (با دلار پنجاه هزار تومان) قرار بوده اتفاق بیفتد؟ محض اطلاع، بانک مرکزی در 6 ماهه اول سال 1401 گزارش داد که 73 مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 382 میلیون و 400 هزار دلار در 6 ماهه نخست تصویب شده که اگر در خوش بینانه ترین حالت، دو برابر شود باز هم کمتر از 800 میلیون دلار می شود آن هم برای کل کشور! یا بازی با اعداد را بلد نیستید یا اعداد را فله ای انتخاب می کنید که برای بیست پروژه مناطق آزاد و ویژه با 2800 نفر اشتغال زایی، بیش از 22 میلیارد دلار، سرمایه منظور می کنید، آن را تبدیل به بنر و حتی با افکار عمومی، بازی می کنید! این در حالی است که کل بودجه کشور در سال 1402 با دلار پنجاه هزار تومان، 100 میلیارد دلار شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *