رییس قوه قضاییه: در ساماندهی انبار بنادر و گمرکات با مشکل مواجهیم

0

تجارت جهانی/ آرش چمستانی: رئیس قوه قضاییه گفت: به رغم اقدامات صورت‌گرفته، هنوز در مقوله ساماندهی انبار‌ها با مشکلات و معضلاتی مواجهیم که این امر ناشی از وجود فرآیند‌های دارای اشکال است.

به گزارش تجارت جهانی ، محسنی اژه‌ای در بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: رانصاف نیست به خاطر پیچیدگی کار‌های اداری کالا بماند و فاسد شود.
رییس قوه قضاییه افزود: در این قبیل بازدیدها، موضوع فقط منحصر به فاسد شدن یک یا چند محموله نیست؛ بلکه بحث بر سر ریشه‌های فساد است که سبب تحمیل خسارت بر بیت‌المال می‌شود و ما مصمم بر خشکاندن این ریشه‌ها هستیم.
محسنی اژه ای در این بازدید با اشاره به فاسد شدن 10 هزار تن روغن خطاب به یکی از مدیران گفت: ده هزار تن روغن فاسد شده، شما هم می‌گویید من مسئول نیستم برویم ببینیم چه کسی مسئولیت قبول می‌کند!

بازدید قاضی‌القضات از منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و پارکینگ خودرو‌های لوکس!

رییس دستگاه قضا همچنین به عدم تعیین تکلیف ۴۲ خودرو لوکس با ماندگاری ۱۰ سال در فضای باز رسیدگی کرد. دلیل توقیف اولیه تمامی این خودرو‌های لوکس، اجرای قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بوده است؛ البته تعدادی از این خودرو‌ها نیز در مرحله بعدی توسط سازمان امور مالیاتی به دلیل بدهکاری مالیاتی صاحبان خودرو توقیف گردیده‌اند.

محسنی اژه ای به این موضوع اشاره کرد که فارغ از مسایلی که سبب توقیف این خودرو‌ها شده است – که باید در جای خود مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد- موضوع مهم در این قصیه، ماندگاری بالغ بر ۱۰ ساله‌ی تعداد قابل توجهی خودروی توقیف‌شده در پارکینگ و تحت شرایط جوی مختلف است که سبب وارد آمدن خسارت به آن‌ها می‌شود لذا باید هرچه سریع‌تر در راستای تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *