هم زمانی سفر عبدالملکی با بازدید رییس قوه قضاییه از مازندران

0

تجارت جهانی/ مهتاب شجاعی: دیروز در حالی خبر سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به استان مازندران و فریدونکنار منتشر شد که گویا رییس دستگاه قضا نیز از بنادر و مناطق ویژه اقتصادی مازندران در حال بازدید است.

به گزارش تجارت جهانی، اینکه عبدالملکی همراهی با رییس جمهور و وزیر اقتصاد در سفر استان آذربایجان شرقی را از برنامه‌ریزی خود خارج کرده و به استانی سفر کرده که فاقد منطقه آزاد است و البته رییس دستگاه قضا به آنجا سفر کرده، در نوع خود جالب توجه است!
فعلا نمی‌توان تحلیل خاصی از این هم‌زمانی سفر ارائه داد اما باید گفت که دبیر مناطق آزاد طبق قانون حق هیچ گونه عزل و نصبی در مناطق ویژه اقتصادی را ندارد و این مناطق مستقل و دارای هیات مدیره و مدیر عاملی است که توسط سازمان بالادستی خودشان تعیین می‌شود!
اینکه در روز افتتاح پروژ‌ه‌ها در منطقه آزاد ارس که یکی از هفت منطقه آزاد تحت مدیریت {محدود} دبیر شورای عالی است، عبدالملکی به مازندران می‌رود، قطعا موضوع بی‌اهمیت و ساده‌ای نیست!
از موضوعاتی که در هفته های اخیر مربوط به قوه قضایی می شود می توان به رای دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت اشتغال تمام وقت اعضای هیات علمی دانشگاه ها در دستگاه های اجرایی و دولتی، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *