سرنوشت دبیران شورای‌عالی مناطق آزاد؛ بخش سوم ( حسین صادق عابدین)

0

تجارت جهانی/ نورا نیاورانی: سومین دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور،صادق عابدین است.
به گزارش تجارت جهانی، صادق عابدین، دانش آموخته‎ مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران است و در شروع فعالیتش به مدت 10 سال کارشناس اقتصادی وزرات خارجه بود. رییس اداره‎ امور اقتصادی وزارت امور خارجه و دبیر ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی وزارت امور خارجه از جمله مسوولیت‌‎های وی در این وزارت است.
وی در ادامه‎ مسوولیت‎های اجرایی اش‎ و در زمان تصدی پست شهرداری تهران توسط احمدی نژاد، سکاندار شهرداری منطقه 7 تهران شد.
وی در آغاز دولت نهم، دبیر شورای مناطق آزاد کشور شد و بکسال در این سمت، باقی ماند. در اواسط سال 85 با حکم علی‌آبادی ریاست وقت سازمان تربیت‌بدنی به عنوان رییس فدراسیون بیس بال انتخاب شد. وی همچنین در دوره‎ای عهده دار مسوولیت معاونت سازمان تربیت بدنی شد.
وی در مردادماه سال 90 به جای روح‌الله احمدزاده کرمانی استاندار فارس شد.
پس از پایان عمر دوساله مدیریت صادق عابدین در فارس و پس از انتصاب محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دکتر روحانی، عابدین به عنوان مشاور وزیر ارتباطات در امور اجرایی منصوب شد و سپس مدیریت شرکت خدمات هوایی پیام را بر عهده گرفت.
به نظر می‌رسد وی پس از منطقه ویژه اقتصادی پیام، بازنشست شده است.
ناگفته نماند، عابدین، از رفقای صمیمی کمال دهقانی، مدیرعامل پیشین منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود و تقریبا در همه پست‌ها با هم همکار بوده‌اند. هر دوی این افراد با احمدی‌نژاد، هم‌دانشگاهی بوده‌اند.
آقای صادق عابدین، پس از حمیدرضا مومنی، کوتاه‌ترین دوره مدیریت در سکانداری مناطق آزاد را دارد.وی یازده ماه در ساختمان شماره ۵۱ خیابان اسفندیار، مستاجر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *