هند، رسما جبل‌علی را جایگزین چابهار کرد

0

تجارت جهانی/ آذین گودرزی: به نقل از تایمز اقتصادی، بندر جبل‌علی و منطقه آزاد جفزا، غول لجستیک مستقر در امارات متحده عربی، نقش مهمی در افزایش حجم تجارت غیرنفتی بین امارات و هند و همچنین ایجاد فرصت‌های تجاری جدید برای شرکت‌های هندی به واسطه دسترسی لجستیکی یکپارچه و کارآمد دارد.
طی اعلام وزارت اقتصاد امارات متحده عربی در ماه گذشته، حجم تجارت غیرنفتی دوجانبه در ۱۲ ماه اول پس از امضای مشارکت جامع اقتصادی (CEPA) به ۵۰,۵ میلیارد دلار رسیده و هدف گذاری دو کشور رسیدن به تجارت صد میلیارد دلاری غیر نفتی تا سال ۲۰۳۰ است.

به گفته کارشناسان، مشارکت‌های اقتصادی، نظیر توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع به افزایش قابل توجه اعتماد شرکت‌های هندی در گسترش دسترسی خود به بازارهای جهانی از طریق جبل‌علی کمک کرده است.
تعداد ثبت شرکت‌های جدید از هند در منطقه آزاد جبل‌علی تنها در سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشته که بخشی از آن به دلیل ابتکارات تجاری، موافقت نامه‌ها و مشوق هایی است که موجب افزایش اعتماد شرکت‌های هندی برای رسیدن به بازارهای جهانی از طریق دبی و مناطق آزاد آن شده است.

امروزه، بیش از ۱۲۰۰ شرکت پیشرو هندی، در منطقه آزاد جبل‌علی ثبت شده‌اند و از طریق این مرکز به بازارهای کلیدی در سراسر منطقه خدمات می‌دهند.

پ.ن: چندی پیش خبری منتشر شد که هند رسما مسیر ایران را از تبادلات خود کنار گذاشته و با دورکردن مسیر ترانزیتی خود، گرجستان را برای ارسال کالا به روسیه انتخاب کرده و امروز هم خبر درباره سرمایه گذاری های عظیم در جبل‌‌علی به جای چابهار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *