آینده مبهم ترانزیت محور شرق در بن بست سو مدیریت منطقه آزاد چابهار

0

در ادامه مطلب قبل پیرامون توقف پروژه های عمرانی منطقه آزاد چابهار که در زمان مدیریت سابق شروع شده بود و عدم ایجاد پروژه های عمرانی جدید در منطقه آزاد چابهار، باید این موضوع را یادآور شد که یکی از مهمترین عوامل شکل گیری محور ترانزیت شرق وجود زیرساخت های فنی و تخصصی
در حوزه لجستیک می باشد.
سوال اینجاست طی ۱۷ ماه گذشته کدام زیر ساخت متناسب با توسعه محور ترانزیت شرق در چابهار شکل گرفته است؟ آیا موانع پیش روی احداث فرودگاه برداشته شد؟ آیا سرمایه گذار در خصوص ایجاد تیر پارک در مسیر ترانزیتی جذب شده است؟؟
منطقه آزاد چابهار تاکنون چند جلسه با فرمانداری ها، سرمایه گذاران و فعالان حمل و نقل در شهرهای محور ترانزیتی شرق در راستای ایجاد زیرساخت های همچون لجستیک پارک ، تیرپارک و یا غیره داشته است؟
گریزی داشته باشیم به مصاحبه اخیر مدیرعامل فعلی منطقه آزاد چابهار در خصوص فعال سازی کریدور شرق که در خبر گزاری ایرنا منتشر شده، فارغ از اینکه در این مصاحبه در خصوص پروژه های عمرانی که یادگار دوران مدیریت های قبلی می‌باشد صحبت شده، هیچ اشاره ای به طرح های مرتبط با حوزه لجستیک نشده است
مهمترین سوال در رابطه با پروپاگاندای رسانه ای در خصوص موضوع ترانزیت محور شرق از منطقه آزاد چابهار این است که با این همه تمرکز در رابطه با موضوع ترانزیت چرا معاونت حمل و نقل و ترانزیت در این دوره مدیریتی حذف و مدیریت های آن در معاونت های دیگر ادغام شده‌اند؟!
سرمایه گذاران پیش رو در راه اندازی ترانزیت محور شرق با سو مدیریت منطقه آزاد چابهار در ۱۷ ماه گذشته مجبور به متوقف کردن سرمایه گذاری خود شده اند.
در ۱۷ ماه گذشته هیچ گونه ایده و پیشنهادی در خصوص افزایش ظرفیت جاده های مواصلاتی چابهار_ ایرانشهر_زاهدان در رسانه ها از سوی منطقه آزاد چابهار دیده نشده است؛ پر واضح است افزایش واردات از طریق اسکله شهید بهشتی نیازمند پسکرانه ای امن می‌باشد که تا زمان عدم تحقق آن بازرگانان تمایلی به انجام ترانزیت از طریق مسیر چابهار نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *