منطقه آزاد مانائوس برزیل؛ چهارراه تجارت جهانی و مرکز اتصال آمازون به دنیا

0

تجارت جهانی/ مهرداد دارآبادی: مانائوس ، یک منطقه آزاد اقتصادی شمالی در شهر مانائوس، پایتخت ایالت آمازوناس برزیل است. ایده اولیه، یک بندر تجارت آزاد در مانائوس، از معاون فرانسیسکو پریرا داسیلوا بود و متعاقباً توسط قانون شماره 3.173 در 6 ژوئن 1957 رسمیت یافت. این پروژه در 23 اکتبر 1951 توسط کنگره ملی با شماره 1.310 تصویب شد.

برای ده سال اول، ZFM (منطقه آزاد تجاری مانائوس) در انبار اجاره‌ای از بندر مانائوس، در بندر مانائوس قرار داشت و به بودجه فدرال متکی بود. شاید به دلیل کمبود منابع خود بود که اعتبار چندانی در پروژه وجود نداشت.
در 28 فوریه 1967، رئیس جمهور کاستلو برانکو فرمان شماره 288 را امضا کرد که پیش نویس آن همراه با نمایشگاه انگیزه ها بود.

فرمان-قانون جدید تصریح کرد که منطقه آزاد تجاری مانائوس دارای مساحت 10000 کیلومتر مربع (3900 مایل مربع) با یک مرکز صنعتی و همچنین یک مرکز کشاورزی خواهد بود و این امکانات اقتصادی برای توسعه منطقه‌ای در اختیار خواهد داشت.
مشوق‌های مالیاتی و قوانین تکمیلی متعاقب آن مزیت‌هایی نسبی را در منطقه نسبت به سایر نقاط کشور ایجاد کرد و در نتیجه منطقه آزاد تجاری مانائوس سرمایه‌گذاران متعددی را به این منطقه جذب کرد. این مشوق‌ها شامل معافیت‌های مالیاتی است که به صورت فدرال توسط SUFRAMA و SUDAM اداره می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *