چرا عمان،بهشتِ صادرکنندگان ایرانی است!؟

0

ریحانه دهقان
مدرس و فعال بازرگانی:

در حوزه تجارت بین الملل توجه به چهار عامل موقعیت جغرافیایی، شرایط داخلی کشور مورد نظر، جمعیت و وضعیت سیاسی کشور مورد نظر از اصلی ترین عواملی است که باید مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

کشور عمان به دلیل دوری از تنگه پرتنش هرمز، اقیانوس هند و دریای عرب می‌تواند از نظر تجاری به عنوان هاب حمل و نقل در نظر گرفته شود و مقصد بارها و سوخت گیری بسیاری از کشورهایی باشد که قصد تجارت با سایر کشور ها را دارند.

نیمی از جمعیت عمان را مهاجران کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند و درصد زیادی از آن، افرادی هستند که از طریق ویزای کاری برای کسب درآمد از طریق تجارت و درصد کمی از آنها سرمایه گذارانی هستند که در این کشور زندگی می‌کنند.

عمان سومین کشور دارای پول با ارزش دنیاست و به همین دلیل برای افرادی که در این کشور فعالیت می‌کنند سود بیشتری به همراه دارد و به همین علت درصد مهاجرت به عمان رو به افزایش است.

افرایش تعداد مهاجران از کشورهای مختلف، رقابت بین تاجران در ارائه محصول متنوع و با کیفیت را بیشتر خواهد کرد و همین موضوع برای سرمایه گذاران در انتخاب محصول مورد نظر اثر گذار است.

تاجران ایرانی، علاوه بر اینکه عمان را بازار مصرفی کالاهای خود بدانند، این کشور را به عنوان کشور واسطه ای برای صادرات کالاهای خود به سایر کشورهای جهان نیز به شمار آورند.از یک سو به دلیل تحریم و از سوی دیگر به دلیل روابط خوب عمان با کشورهای جهان ، بی‌شک این سلطان نشین، گزینه مطلوبی برای تاجران ایرانی محسوب می‌شود.

خدمات در عمان هزینه بالایی دارد و به همین دلیل صادرات خدمات از جمله it، درمانی و پزشکی سودآوری بالایی خواهد داشت.

به طور کلی عمان به دلیل اتصال به بازار های جهانی و خدمات گمرکی ، فرصت مناسبی برای صادرات کالا از ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *