ترافیک خودروهای برقی چینی در خیابان ها، صدای اروپایی ها را در آورد!

0

تجارت جهانی: کمیسیون اروپا روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر تحقیقاتی را درباره اعمال تعرفه‌های تنبیهی برای حمایت از تولیدکنندگان اتحادیه اروپا در برابر واردات ارزان‌تر خودروهای الکتریکی چینی آغاز کرد که گفته می‌شود از یارانه‌های دولتی بهره می‌برند.

به گزارش تجارت جهانی، اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی سالانه خود در پارلمان اتحادیه اروپا گفت: «بازارهای جهانی هم اکنون پر از خودروهای برقی ارزان‌ قیمت شده است. قیمت این خودروها با یارانه‌های دولتی به‌طور مصنوعی پایین نگه داشته می‌شود.»

کمیسیون در طول تحقیقات ۱۳ ماهه خود فرصت دارد تا ارزیابی کند که آیا تعرفه‌های بالاتر از نرخ استاندارد ۱۰ درصد اتحادیه اروپا، برای خودروها اعمال می‌شود یا خیر.
تنش‌های سیاسی و تجاری بین چین و اتحادیه اروپا اخیرا افزایش یافته است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا اتکای خود را به اقتصاد شماره دو جهان کاهش دهند.

خودروسازان اروپایی متوجه شده‌اند که برای تولید خودروهای برقی ارزان‌تر و حذف پیشروی چین در توسعه مدل‌های ارزان‌تر و دوستدار مصرف‌کننده در حال گذراندن یک چالش و مبارزه هستند.

آمارها درباره خودروهای الکتریکی چینی چه می گویند؟طبق گزارشی ( Jato Dynamics) متوسط قیمت خرده‌فروشی یک خودروی الکتریکی با برند چینی بدون احتساب مشوق‌ها در آلمان ۲۹ درصد کمتر از مدل‌های غیر چینی است. این رقم در فرانسه ۳۲ درصد کمتر و در بریتانیا ۳۸ درصد کمتر است.

کاهش سهام شرکت های خودروهای برقی چینی پس از اعلام خبر انجام تحقیقاتپس از اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر انجام تحقیقات، سهام تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی کاهش یافت به‌طوری که سهام شرکت بی‌وای‌دی قبل از انتشار این خبر ۴.۵ درصد افزایش داشت به یکباره ۲.۸ درصد سقوط کرد در حالی که شرکت نیو یک درصد و اکسپنگ با ۲.۵ درصد سقوط روبرو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *