واکنش محمدرضا فیاض، سفیر پیشین ایران در امارات به اینفوگرافیک تجارت جهانی

0

تجارت جهانی: محمدرضا فیاض سفیر ایران در امارات متحده عربی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۴ شمسی، به اینفوگرافیک منتشر شده تجارت جهانی درباره ثبات قیمت در این کشور حوزه خلیج فارس، واکنش نشان داد و در یادداشتی اختصاصی برای رسانه اختصاصی مناطق آزاد نوشت: 

امارات برای کسب اعتبار اقتصادی که منجر به رشد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شود، از طریق ، پرداخت سوبسید به ارزش برابری درهم با سایر ارزها به‌خصوص دلار، طی ۳۰ سال توانست قیمت دلار را کاملاً ثابت نگه دارد.

امارات بخشی از درآمد اضافی نفتی خود را به این موضوع اختصاص داده است و در تمام این  سال‌ها قیمت دلار در این کشور بدون هیچ تغییری ثابت است.

امارات از طریق این اقدام به جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اعتماد سرمایه‌داران به این کشور و همچنین افزایش فعالیت‌های اقتصادی از طریق احداث کارخانه‌ها در کشور خود دست یافته است.

ممکن است برخی از کشورها این سیاست را نپذیرند اما امارات سال‌هاست که این سیاست را اجرایی کرده و نتیجه آن‌هم کاملاً موفقیت‌آمیز بوده‌است.

مناطق آزاد در امارات به معنای حقیقی، کارکرد  مناطق آزاد را دارند و مانند مناطق آزاد در ایران صرفا نام منطقه آزاد بر آنها گذاشته نشده است بلکه هاب اقتصادی کشور هستند و سیاست‌های منظور شده در آن‌جا ، منجر به موفقیت خود مناطق و شعاع بزرگی در این کشور شده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *