کاتوویتس لهستان؛ منطقه ویژه قدیمی و انرژی‌محور

0

تجارت جهانی: منطقه ویژه اقتصادی کاتوویتس (KSEZ) واقع در لهستان در سال ۱۹۹۶ با هدف کمک و تسریع در بازسازی منطقه و همچنین ایجاد فرصت های شغلی تاسیس شد.

با وجود اینکه این منطقه ارتباط نزدیکی با صنایع سنگین مانند تولید زغال سنگ و فولاد دارد، سرمایه‌گذاران اولیه در این منطقه در حوزه تولیدی فعالیت خود را آغاز کردند که می توان به جنرال موتورز تولید لهستان، فیات و کارخانه های تولیدی فیلترهای موتورهای دیزلی و محصولات صنعت خودروسازی که به بخش غالب در منطقه تبدیل شده است اشاره کرد.

این منطقه در جنوب لهستان، در نزدیکی دو بزرگراه بین آلمان و اوکراین و اتصال دهنده به جمهوری چک واقع شده است که این موقعیت جغرافیایی در پیشرفت آن نقش مهم داشته است.

منطقه کاتوویتس همانند مناطق دیگر از معافیت ها و امتیازات برای جذب سرمایه گذاران استفاده می کند و در حال حاضر موفق به جذب سرمایه گذاران صنایع  مختلف از جمله تولید کنندگان مواد شیمیایی ساختمانی، بلوک‌های سنگفرش بتنی، کارخانه قطعات خنک کننده، شرکت های چاپ فرمت بزرگ، شرکت های خدمات حمل و نقل و خصوصا محصولات حوزه خودروسازی شده است.

این منطقه که میزبان تقریباً ۲۵۰۰۰ شرکت است، در رتبه‌بندی مناطق آزاد جهانی در سال ۲۰۲۰، جوایز متعددی را دریافت کرد. تبدیل شدن منطقه کاتوویتس از صنعت سنگین به یک منطقه اقتصادی پر رونق، موفقیت در برنامه ریزی استراتژیک و ابتکارات سرمایه گذاری را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *